keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Grand Design ohjelmat

Olen seuraillut - siis katsellut YouTube palvelusta tuota Grand Design versioita ja etenkin Englannin hommat ihmetyttävät minua suuresti. Milloin se muuten tulee Suomeen, siis Suomalainen tuotanto?
Etenkin nuo "Listed" rakennukset ja valvojat ja sitten modernit ratkaisut kuten lämpöikkunat jotka tuntuvat olevan Englannissa aivan utopiaa. 2 kerros ikkunoita saa sieltä - nyt vaan ei kolmikerroksisia, ne on tilattava Manner Euroopasta.
Ja ikkunoiden välissä olevat sälekaihtimet ovat heille aivan ennen näkemätöntä ja käsittämätöntä kuten hirsitalossa joka tilattiin Suomesta.

Hyvin monessa ratkaisussa käytetään teräsrunkoa. Kuten alla olevassa esimerkki videossa, joka on Australiasta.

En voisi kuuna päivänä ajatella asuvani metalli laatikossa, vaikka olenkin sitä tehnyt nuoruudessa kun olen seilannut kauppalaivastossa - eli olin merillä.
Silloin ei ollut kännyköitä, ei edes kunnon tutkat. Suuntimat otettiin meressä siellä sun täällä olevista radiosuuntimista.

Mutta nykyään on niin paljon radiosaastetta - myös avaruudesta (GPS) että mietin toiseen kertaan asua metallisessa häkissä.
Kuten on - mikäli matkaradion antenni ei oikein toimi - kytke siihen pieni metalli lanka ja avot  - taas kuuluu.

Vai onko se vain sitä että olen sielultani "puumies"?



Katsokaa ja ihmetelkää - asumista rautahäkissä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti