(Puuttui muutama kymmentä naulaa, alle sata.)
Olin päätynyt lyömään vasaralla satasen nauloja enkä käyttätnyt SENCOani - naulainta ja sen 90 nauloja. Olisi ollut liian työlästä vetää paineilma naulain ylös katolle.
Kun pääsin vauhtiin totesin että nyt loppuivat naulat ja ei kun uutta ostamaan - matka yhteen suuntaan 45 km ja toiset takaisin.
Päätin samalla ottaa heti ja kohta puoliin tarvitsemani laudat mukaan - eli kärry perään ja matkaan.
On se vain säästä riippumatta raskasta ajaa tuo 90 km - etenkin kärryllä kun yrittää ajaa alle tuon 100 km/h.
![]() |
Onko kattovassa suorassa? Kyllä on, pienen avun jälkeen |
![]() |
Leveyden varmennus - puupalkit kiristäjinä. |
![]() |
Ja sitten katolle naulaus hommiin, ruodepuut odottavat asentamista |
On se vain niin kumma juttu miten ihminen muuttuu aivan toisen laiseksi muutaman metrin korkeudella - maan pinnalla mikään ei olisi ongelma eikä turvaköyttä edes ajattelisi!
![]() |
Hurjia eroja samasta puutavarasta ja toimituksesta |
Toiseksi - toimittaja voisi sahata nuo ruodelaudat suoraan tuohon K-8(00) jakoon, nyt tulee turhia pätkiä.
![]() |
Kyllä se siitä - ei tänään mutta huomenna |
Joten sitten vain matkaan - Mikkeliin. Ei vain naulojen takia vaan puutavaran takia jota tarvitsen.
45 km sinne ja sitten 45 km takaisin.
Eukko maalaa ne laudat valmiiksi ennen kuin naulaan ne sinne minne ne kuuluvat. Maalaus tapahtuu sisätiloissa - uuden osan sisällä satoi tai paistoi.
Yllä oleva kuva - Ruodelaudat eivät jatku ylös asti - kun naulat loppuivat. Siihenkin sisältyy TOPPÄYS - onneksi vain yhden laudan osalta - väärä mitta väli - se on se kolmas lauta oikealta.
Tässähän päästään kohta kahvittelemaan uuden osan valmistumista ;)
VastaaPoistaAmmi
Juu, ja konjakkia sano naapuri kun viinereitä osti ABC asemalta (Ranikka). :-)
VastaaPoista