tiistai 4. marraskuuta 2008

Hallejujaa!

Niin, tunne on kuten uskovien hallelujaa!

Lähden Torstaina etelään, Hesaan ja Porvooseen.
Aikaa on varattu yhteen jos toiseen, myös Starkissa käyntiin.
Perjantaina avioidun toisen kerran, ja eukko ensimmäisen kerran.
Noin 21 vuotta ollaan oltu yhdessä ja viimeiset 7 vuotta ns. kihloissa. Ikää alkaa olemaan, joten kun vaihdamme hippakuntaa, tehdään se sitten muuna kuin "susi-parina".

Starkki on jolla on "henkilökohtainen yritysmyyjä" - joka tekee työnsä ja osaa sen.
Sitä ei Mikkelistä löydy, ei myöskään Starkkia.
Minulla on yhtä ja on toista ostettavaksi taloremppamme. Monet jutut ovat odottaneet jo pitkään, koska en tiedä miten sen tekisin. Nyt Hesan reissun jälkeen se selviää.
Ostan myös yhden sisäoven - jossa säästän miltei 30% ovh hintaan nähden, mitä Mikkelissä. Sitten, karmi maksaa OVH noin 32, johon alennukset, Mikkelissä karmille on hintaa 47.

Starkissa saan kaikki hinnat YHDELTÄ myyjältä. Mikkelissä kun sain tarjousken "rakennus puolelta" noin 2500 eurolle ulkorakennuksen laajennuksen tavaroihin, se oli vain osa. Naulauslevyille ja ruuveille, nauloille ym en saanut hintaa! Sen antaa aivan toinen osasto!
Entä kun uudistan viemäröintimme?
Hinnat tulee eri "osastoilta"!!!
Kun kysyin jätevesijutun perään - myyjä ei tiennyt yhtään mitään - etenkin kun sanoin asentavani sen itse! Entä koneet ja se valtava maan kaivuu?
Sanoin että teen sitä "ammatikseni", tarvitsen vain säiliöt ja putket....
JA ae myyjä meni solmuun - hän kun oli ohjaamassa minut jollekin paikalliselle urakuitsijalle / tai ohjelmoitu siihen.
En koskaan saanut haluamaani hintaa ja tarjousta.

PS. edelliseen. Pyysin keväällä tarjouksia jätevesijärjestelmiin ei valmistajilta Suomesta.
KAIKKI ohjasivat minut paikallisten jälleenmyyjien puoleen.
Kun olin ostamassa järjestelmää itselleni - he eivät tietäneet asiasta mitään ja olivat ohjaamassa minut tekijälle - joille järjestelmiä ei myydä.

Eri tuotteiden valmistajat Suomessa myyvät tuotteensa vain jälleen myyjien kautta - jotka eivät tee asialle / myynnille mitään, vaan kuittaavat tietyn (aika suuren) prosentti osuuden kaupasta itselleen.

Kun katselin Mikkelin hintoja tuosta tarvitsemastani väliovesta eteiseen, ajattelin että teen niin, että karmit kuten oven teen itse ja tilaan lasit jotka asennan.

Olin ostamassa uuden "sahan", myös puru imurin. Kone oli valittu, se oli Bosch. En halunnut mitään lelua.
Mikkelin K-Rauta katsoi minua - kun olin kysymässä heidän hintojen mukaan noin, miltei 800 euron konetta. Kun pyysin "tarjousta" - se oli "vähemmän" mitä odotin saavani "firma-käteis-kortillani". Myös palvelu oli raivostuttavaa - katsottiin todella "pitkään" - että mitä tuo... Eivät vain uskoneet että sellaisen ostaisin.

Muistaakseni olen "tästä" jo kirjoittanut.

Ostin sen koneen sitten toiselta paikalliselta firmalta, myös muita koneita ja tuon puru-imurin.
Ja sain henkilökohtaisen palvelun, sain hyvän hinnan, ja koneet autettiin ulos autooni!
Jos joku tällaista haluaa, Mikkelissä, se on Berner Pultti.

PS. Niin, PS eli jälki kirjoitus tähän. Joko haen Lahdesta tai sitten Starkin pohjoisemmasta osasta, taidan ostaa ulkorakennuksen laajennuksen / modernisoinnin tarvikkeet heltä. Heidän hinta plus kuljetus on halvempi mitä paikallinen "tekijä" tarjoaa.

Mikkelin K-Rauta on yritys joka suosittelee - jos teet sen sen mukaan se epäonnistuu - se on hirveätä - ja se on myös pahuksen kallista. KOKEMUSTA on.
Siellä on "myyjiä" jotka eivät ole kuun ikuna koskeneet maalipensseliin ja myyvät maalia tai pitäneet vasaraa kädessä siten että ovat siitä palkkaa saaneet.

Stadissa kun "urakoin" talo alalla, ja puusepän jutuissa, (kun en kaivanut koneella maata, kuten talvella ei voinut) SAIN HEILTÄ AINA OIKEAT OHJEET JA SUOSITUKSET kulloiseen hankintaani.

Syy "tähän nihkeään" palveluun Mikkelin K-Raudassa voi olla se että minulla ei ole luottokelposuutta. En siten ole kelvollinen ja Savolaisittain mielekäs "immeinen".
Siksi vain "käteistili" - ja hylkiö.
Toisaalta - olen myös "ongelmallinen" asiakas - kova tinkimään ja kyselemään. Yleensä "esitän" tyhmää ja taitamatonta. En sano mitä haluan, vaan kysyn mitä tähän voisi käyttää, ja miten sen parhaiten voisi tehdä tässä ja tuossa tilanteessa.
Kuitenkin, Starkilla minulla ON luotollinen tili - kuten eräissä muissakin muissakin eri firmojen hankinnoissa. Ja, niissä kaikissa minulla ON myös ammattitaitoinen myyjä.

Mikkelissä he (K-Rauta) myyvät koneita lisälaitteilla - jossa lisälaitteet ovat tilaustavaraa - jota ei voida toimittaa tilauksesta - kuten ostamalleni n. €800 maa-jyrsimelle. Ei edes 6 kk aikana! Ostin koneen koska siihen oli saatavissa sitä ja sitä. Mutta ei saa!
Enkö saa rahat takaisin"?
En todellakaan saa!!!
"Mahdollisuus" lisälaitteisiin ei tarkoita että niitä todella saa!!!

Ne kuitenkin ovat keskeinen osa jyrsimen / koneen monimuotoiselle käytölle - ja ostoni päätökselle. Perkule - sehän maksoi noin 800 EUROA!

Ja kun koko kone hajosi kättelyssä - käynnistettyäni sen - - he eivät hyväksyneet palautusta.
"Myyjä ja Kassa" sanoi kyllä, mutta omistaja sanoi että ei.

PS. Kuten on, saatan korjailla edelllistä, ja täydentää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti