Ensinsin piti vaihtaa taka pyörään uusi laakeri - joka korjaamossa todettiin olevan aivan muuta mitä heidän ohjekirjat sanoivat. Onneksi Mikkelistä löytyi yksi korvaava osa. Sen olisin voinut vaihtaa itse - puoleen, itse asiassa alle puoleen hintaan. Se verotti kukkaroani noin 260 euroa.
Kysyin mitä jakopään hihnan vaihto maksaa - olisi miltei € 500- joten kiitin ja ostin koko pakkauksen, rullilla ja maksoin siitä € 100.
Kun aloin irrottamaan jakopään koppaa huomasin että tekemättä jää, ilman nosturia tai monttua.
Sain eilen sovituksi Juvan Auto kanssa rempan. Sen jälkeen ajattelin ajaa Mikkeliin ostoksille. En mennyt Mikkeliin.
Remppa kesti 5 ja 1/2 tuntia!
OK, lisäksi tuli yksi pieni juttu. Kampiakselin tiivisteen vaihto ja - apulaitteille uusi hihna - kummatkin maksoi € 15 kpl.
Maksoin 4 tunnin työn ja osat ja siten 260 euroa. Toivon että se loppui siihen. OK, nyt voin ajaa noin 80,000 kilsaa tai 8 vuotta, mutta en usko että tuo Volvo on minulla edes syksyyn.
Mutta olisi ikävää jos jompi kumpi hihnoista olisi katkennut - kummatkin olivat jo fyysisesti "katkenneet miljoonasta" osasta.
Muista jutuista kirjoitan uudelleen - kuten mistä löysin betoni myllyn jonka ostin ( en vielä) ja miten kävi kun ostin ( en vielä) tarvikkeet kasvihuonetta varten.
Sen koko on 2.4 x 3.6 m ja seinä korkeus noin 2 m ja katolle sopiva kaato.
Ja muutama kuva tontilta jotka on jäänyt julkaisematta - miten jyrsijät ovat herkutelleet talvella. Ja mitä olen "Romuluksella" saanut aikaan.
Viereinen kuva (Klikkaa kuvaa suuremmaksi): Mitä tontilta löytyi talven jälkeen, myyrien ja jänisten jälkeen. On todella puhtaaksi kaluttu pinnasta! Lisää myöhemmin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti