(Kuvat: Klikkaa kuvaa suuremmaksi)
Pakkasten jälkeen tuli sopivat kelit ja sain asennetuksi uudet työvalot taakse sekä puuttuvan takalasin, johon ostin sopivanpaksuisen pleksin.
Kiinitin sen nyt suoraan ohjaaman runkoon. Seuraavaksi kun lämpöä kestää kauemmin rakennan siihen systeemin joka mahdollistaa lasin nostamisen ylös ja vetämisen sisälle.
Tarkastin nesteet ja huolsin koneen, vaihdoin muutaman rasvanipan ja lopulta sain aikaan tänään tilanteen jossa lähdin tekemään "tietä" alueelle jonne kaivaisin tuon lammen.
Ensimmäinen yritys, valinta ei tuottanut toivottua tulosta. Risukasojen alta löytyi liian jykevät kannot joita en lähtenyt sitten nyrhimään irti. Routa oli levinnyt liian laajalle ja syvälle.
Valitsin sitten toisen "tien" ja se osoittautui lupaavaksi, kunnes yhden kiven irrotuksen jälkeen jokin meni pieleen, puomisto ei enää tehnyt mitä halusin. Aluksi epäilin hydrauliikkaöljyn kadonneen, eli kunnon vuoto.
Kun katsoin ulos uuden lasini läpi aivot rekisteröivät jotain poikkeavaa ja lopulta tajuntakin heräsi. Kaivuupuomin sylinterin varsi oli mutkalla.
Onneksi sain ajettua koneen pihalle ja nyt se odottaa sitten remppaa. Uusi varsi maksaa noin, reilut 300 euroa töineen ym. Sylinterin pituus on noin 1300 mm ja varren paksuus 60 mm.
Että silleen. Ihmettelen nyt sitten missä meni vikaan ja miksi.
Sen voi todeta että voimaa kaivurista löytyy vaikka kaivoinkin "pienillä" kierroksilla. Tämä Ukko-James 610 oli varmasti melkoinen peli aikoinaan.
PS. Jos jollakin olisi ko kaivurista "huoltokirjaa" ja tekniset tiedot ym roopuskoja olisin siitä kertakaikkiaan ihastunut!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti