lauantai 3. huhtikuuta 2010

Kuin vanha Zetori

Sitä tuli sitten käytyä metsässä - vanhat armeijan sukset jalkaan, pitkä harjanvarsi yhteen käteen ja toiseen moottorisaha.
En minä siellä kauaa ollut. Lunta oli vielä paikoin miltei metrin, keskimäärin puoli metriä eikä se kannattanut minua alkuunkaan. Olin noin 3 viikkoa liian myöhään siellä.
Suksien kärjet menivät lumessa kuten myyrä lumen alla. Ennen kuin pääsin kaadettavalle puulle olin jo tyystin loppu. Päässä ja rinnassa jyskytti kuten vanha Zetori. 
No, sain minä sentään jotain tehdyksi. Loput kaadan sitten kun pääsen kävellen metsään ja lainaan naapurilta kunnon sahan.

Nyt pilkon sitten puita liiterissä, on eukolla mitä polttaa kun olen vielä Vihdissä Maanantaista Torstaihin.

Otin sitten käyttöön vanhan G4 koneeni ja alkuun olikin heti ongelmia kun en millään meinannut muistaa sen salasanaa, lopulta onnistuin.
Nyt päivitän softat ja pääsen uudelleen verkkoon. Läppäristä kun tuo akku alkaa lähenemään loppua.

Kelit eivät ole hääppöset vaikka lämpöä riittää ja lumet sulavat verkkaisesti. Ulkona ei kummemmin viihdy, vesi sateessa. Eilen illalla oli kuten pitää, lämmintä ja aurinkoa, mutta sitä kesti vain hetken.

2 kommenttia:

  1. Niinhän se on että näin kevätaika paha ulkotöille. Märkää, loskaa ja raskasta.

    Mutta tervetuloa vaan tänne länsi-uudellemaalle lämpimiin sisähommiin.

    VastaaPoista
  2. Moi, juu, sisällä oli lämmintä - ilma ulkona samaa Vihdissä kuten eukon mukaan kotona Savossa.

    "Bortta bra men hemma best"

    VastaaPoista