perjantai 29. heinäkuuta 2011

Korsun pellit ja Soneran lasku

Korsun rakentamista
TIEDÄN että korsu on maan alla - mutta kun se Matti sen sellaiseksi sanoi - se jäi meille ... sanotaan vaikka idiomaksi.
Toisaalta kun ammattyilainen, siis rakennus hommista sanoo jotain tuosta minkä tein jäte jutuista - sen on todella "syvältä - maan alta". Mutta se toimii kunnes puran sen pois kun pääsen jatkamaan pajani(verstaani laajennusta. Muistaakseni noin 60 m2.
Tuli sitten pellitettyä sen katto - alkaen vilpoisaan aamuun ja ennen kuin sain toiseksi viimeisen pellin sinne tuli vesisade - jota ei pitänyt tulla. Pelti meni sinne ja toivoin ettei tule myrsky tuulia - ei tullut.
Lähdin kirkolle ostoksille - ja jatkoin katon loppuun kun palasin ja asensin sitten seinän pellit.
Ne pellit laitoin poikittain kun en lähtenyt niitä leikkaamaan
Peltejä asennettuna
Tämän ryhmän pituus on noin 3.6 metriä, seuraava on sama. Katolla pellit ja seinässä myös - hieman likaisina.
Yläosassa on aukko - oli entisen seinän ikkunaan - nyt käytän sitä myös ikkunana - siihen tulee muovi - jota on vaikka muille jakaa.  Se ei ole muovikalvoa.
Kun saan vasemmalla olevan klapi kasan pellin alle (eukolle delegoitu homma)  jatkan rakentamista toisella puolikkaalla kun tila vapautuu siihen.
Se että valkoisen seinän vasen osa näyttää kummalliselta - se on entisen katon profiili.

Sonera
Heiltä tuli uudesta 3G yhteydestä lasku joka alkoi 2 viikkoa ennen kuin antenni oli asennettu katolle! Nk. Laajakaista - se ei tiedä mitään koska minulla on "Nettitikku" vaikka minulla ei ole - joten minulla on matkapuhelin yhteys - vaikka minulla ei ole - minulla on 3G yhteys pöytäpuhelimen (Huawei 160) kautta.

Ei voinut yhdistää minua sinne - ja soittamalla Soneran Matkapuhelin palveluun kestää, kestää, kestää ja sitten tulee ainakin jano jos ei vallan nälkä .... ja siitä maksetaan Soneralle EUROJA!

Lopetin odottamisen - tiedä vaikka jätän laskun maksamatta - mutta se ei mitään auta. Kenelle sanon että nyt laskutetaan ajasta, yli 2 viikkoa palvelusta jota minulla ei ole ollut!

1 kommentti:

  1. Kätevä siivoustapa XD
    siivota korsuksi.
    Mainiota.
    Viihtyisää viikonvaihdetta!

    VastaaPoista