Olen saanut mahdollisuuden viettää aikaa Pajassani, ja esiin on tullut tiettyjen tarvikkeiden täydennys - kuten hiomapaperien.
Olen käyttänyt Mirkan ABRANET hiomapaperia - osa eri kokoluokasta on loppumassa.
Se jos mikä on mahottoman hyvä tuote sorvauksessa (viimeistelyssä) - se kun on verkko jossa on reijät läpi. Siten hiomisessa pöly tulee hiomapaperin LÄPI ja imuri imaisee sen mennessään.
Mikään "Rautakauppa" EI tiedä moisesta mitään - ei edes MIRKAn jälleenmyyjä, ETRA (Etola) Mikkelissä - ei heidän asiakaspalvelu - ei edes Hiomapapereiden TUOTEVASTAAVA!
Hänen plussaksi on sanottava - hän myönsi sen ja lupasi opiskella asian huomiseksi.
Yhteyttä MIRKAan olen yrittänyt usein - jo keväällä ja nyt tämän syksyn aikana toisen vai kolmannen kerran - ja sain kuin sain lopulta tänään MIRKAn alueemme myyntiedustajaan yhteyden.
En voi ostaa heiltä tuotteita suoraan - olen liian pieni - vaikka jatko olisi netti myynnissä. Hän kuitenkin antoi Mikkelistä toisen yrityksen nimen joka pystyy antamaan minulle sen palvelun ja tuotteet joita tarvitsen. Se ei ole tuo Etolan ETRA.
Tällaiselle Puu Artisaanille monessa muussakin asiassa oma pienuus käy yli pääsemättömäksi esteeksi - entä sitten vain harrastelijoille?
Olen vakavasti miettimässä "meikäläisille" ja alan harrastelijoille omaa "tukkukauppaa" josta voi ostaa sen minkä tarvitsee eikä tuotteita seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi.
Se poikii mahdollisuuksia myös muille "artisaaneille" saada haluamansa tuote.
Taidan avata asiaan oman "keskustelukanavan" ja sen kautta myyntikanavan eri tuotteille - siis raaka-aineille ja tarvikkeille - laatutavaraa pienille kuluttajille.
Ja sitten meni talon seinälaudat!
Tänään hoidettiin autoni toisen takapyörän käsijarru kuntoon - se maksoi 460 euroa! Miltei sama mitä uuden osan seinälaudat olisivat maksaneet!
Ensin oli vaihdettava oikean puolen takapyörän jarruyksikkö, hela hoito. Vasenkin jouduttiin vaihtamaan uuteen kun jarrusylinteriä ei kerta kaikkiaan kyetty puristamaan kasaan kun vanhat jarrupalat vaihdettiin uuteen. Senkin elämänkaari oli päättynyt sijoilleensa.
Saatan kirjoittaa siitä ihan oman jutun miten "opastin ja opetin" työtä tehnyttä korjaamon korjaaja ja miten osallistuin itse korjaukseen ja ohjasin sitä prosessia. Ja samalla miten IDIOOTTIMAISESTI VOLVO ON KÄSIJARRU JUTUN TEHNYT. SRS eli turvatyynyn keskusyksikkö, sinetöidysti on yhden käsijarrun kahvan pultin päällä! - ja miten se sitten tehtiin - kun hän ei halunnut siihen kajota. Jo sen yksikön tarra kielsi sen ja mutterit olivat "sinetöity". Toki siinä oli ohje "muille" - kytke sähköt pois autosta.
Kyseessaä oli noin 20 cm vaijerin vaihto.
Olen aina ihmetellyt (2 vuotta) VOLVO 460 SE, 2 litrasen huonoja jarruja - nyt huomasin että on siinä jarrujakin - auto jopa pysähtyy!!! kun painaa muutenkin kuin vain voimalla hiki hatussa ja jalka krampissa.
Mutta - olisi se katsastusmies voinut hyväksyä sen että yksi pyörä kahdesta jarruttaa - käsijarrulla!
Olisin säästänyt ne seinälaudan rahat - seinään eikä autoremonttin :o(
PS. Google ei nyt lataa valokuvia - huolto katkos. Toisaalta - ei minulla niitä valokuviakaan olisi ollut julkaistavaksi.
Pirteää perjantaita!
VastaaPoista