perjantai 22. tammikuuta 2010

Tutustuminen sorviin


(Yllä oleva kuvalinkki - ei toiminut ihan miten yritin.) Tänään tein oikeastaan ensimmäisen kerran jotain sorvini kanssa joka oli jotain muuta kuin kokeilla.
Olin syksyllä, ennen pakkasten ja lumen tuloa ottanut yhden koivun rungon talteen - tyvestä noin 15 cm. Se oli sopivissa pätkissä.
Otin ne sisään ja puolitin, rouhin pinnan sileäksi siten ettei kaarnaa oikeastaan ollut enää. Oli vielä kosteata, joten "vesi lensi".


Kuva : Alla olevaan kaipasin viereistä autoa! Se ei TUNNE alustan kummallisuuksia.
Volvolla ajo oli kuin olisi ollut kivimurskamossa.
Kuva? Se EI ole suuri tila-auto vaan vanha kunnopn virtaviivainen BX Citikka.

Olin sopinut iltapäivälle tapaamisen Varkauteen - siellä oli jälleenmyyjä erinomaisille sorvaustuotteille. Olin jo kerran ostanut häneltä muutaman tuotteen. Olin halunnut nähdä millainen putiikki se on ja tänään se sitten toteutui. http://www.onewood.fi/ Etusivun kuvan tuotteista puuttuu pari mahdottoman hienoa tuotetta, mm. yksi Stetson josta jopa Teksasin ökyrikkaat olisivat onnellisia ja maksaisivat siitä maltaita.

Yrityksen pyörittäjä on itse asiassa opettaja, opettaa sorvausta. Häneltä sain samalla muutaman minulle arvokkaan vinkin. Ostin samalla uuden rouhinta taltan ja voi että se lastu irtosi kauniisti ja kevyesti! Se oli kuin musiikkia, kuin balettia parhaimpien esittämänä. Hyvä etten ihan liikuttunut!
Ostin samalla sen tärkeimmän, sorvipakan - ilman sitä nämä hommat (sorvaus) on kuin yrittäisi naida ilman pippeliä. Niin ja ostin samalla metrin verran kolmea eri koko laatua olevaa hiomapaperia - jotain aivan uutta minulle. Hinta reilusti yli €3 metri.

Ihan yes tuttavuus ja se varmasti jatkuu pitkään. Häneltä saan varmaan muutakin kuin toimitukset otoslitaani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti