Meikäläisen 460 SE Volvo siirtyi nyt sitten tänä aamuna elinvaihto vaiheeseen - sitä ei enää kannata elvyttää aktiiviseen palvelukseen. Se oli aamulla melkoinen järkytys - mutta pääsin kun pääsin "kirkolle ja takaisin" lautakuormalla sieltä. Se oli ajoa kieli keskellä suuta kuten kesä renkailla liukkaalla lumella.
Menneenä yönä tapahtui jotain ruosteisessa tukirakenteessa joka estää turvallisen ajon. SATTUMALTA keskustelin tänään Volvon kanssa Volvostani (kun kyselin Daciaa) - eikä myyjä uskonut sitä alkuunkaan sitä että se voi olla ollenkaan mahdollista - kyseinen ruoste vaurio.
Näin sen noin pari viikkoa sitten omin silmin kun pakoputkea korjattiin ja sen asentaja näki saman, minä ennen sitä -- ei hyvä... lopetettiin koko katsastus tarkastus siihen.
Pitkä juttu ja muutaman puhelun jälkeen meillä ei ole varaa käytettyyn autoon - jo parin tonnin autosta käsiraha on tonni - ja sen jälkeen 10% kauppahinnasta - jopa uudesta.
Saisin uuden Seat Ibiza farmarin, 1.2 turbo koneella - siis uuden 250 käsirahalla ja saman verran per kk ja sitten se loppu rutistus.
Aletiin kattomaan uutta mualta ja ensimmäisenä tuli mieleen tuo Dacia Diesel (Rellu) neliveto (Nissan) reilut 20 tonnia. Ilmastointi ja silleen ym.
Ottavat myymänsä Volvoni kahdesta tonnista käsirahaksi plus hieman rahaa ja kk maksut 350. Pyysin tarjouksen.
Elämän laatu kaventuu hurjasti mutta päästään ainakin kelillä kuin kelillä maitokaupaan.
PS. Luin juuri meilin jonka sain, en saa uuteen autoon tuota € 2000 hyvitystä, korkeintaan 700. :-(
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti