perjantai 3. helmikuuta 2012

Ukko Tonttu ja kitara

Minun rimputtimeni
Istuin tässä netin edessä ja eteen tuli laulu - "skutan" - sellainen puu laiva minun lapsuudesta joka kesä.

Tunsin jokaisen laivan lapsuudessani  ja tunnistin jokaisen "Porvoon skutan",  toista sataa laivaa vaikka mistä vinkkelistä"
http://youtu.be/VL_J0Kjxj_c

Olin etsimässä yhtä Evert Taube kappalaetta. Ja sitten löysin sen - vaimolleni"-Min Älskling Du Är Som En Ros"... ja se on se OK.... ja eukko antoi pusun poslelleni   XD

PS. Itselleni -  tuo Evert Taube (ym)  laulut ovat aina olleet lähellä sydäntäni - ehkä siksi että olen tuollainen "Porvoolainen kaksikielinen "trubaduuri" joka rämpytteli kitaraa  ja yritti ja äänteli hänen lauluja.

Toiset onnistuivat, toiset eivät...

Seuraavan jutun olen soittanut "miljoonaan kertaan" . http://youtu.be/AAt4YEJJin8 - myös em mukaisesti soivitettuna omaan makuun!

2 kommenttia:

  1. Kakarat satamakaupungeissa taivatvat olla samanlaisia ;o).
    Rouvalle kannattaa silloin tällöin soittaa/laulaa serenadi ;o).
    Vem kan segla förutan vind saa aina minut liikuttumaan ... kiitos linkistä!
    Romanttista lauantaiehtoota kyyhkyläisille!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistan miten sitä harjoittelin nuorempana, sitä näppäily tekniikalla. Kasetilta kuuntelin miten ammattilaiset sen tekevät ja yritin sitten jäljitellä sitä. ;-)

      Poista