Kuten kuvasta näkee - kyseessä on rakennusprojekti, joka on pahasti kesken. |
OK, se ei ole mikään katastrofi - saan sen helposti korjatuksi ja mikä nyt näkyy ei näy myöhemmin. Rakenteellisesti sillä ei ole merkitystä - enemmänkin esteettinen juttu (kun katsoo sisimpään mitä ei näe) - kuitenkin paha MOKA.
Levytin yläosan ja rimoitin sen 2x2 tavaralla (48x48) heti ruodelautojen alta ja korjasin sen 50 mm virheen. Joten seinä on nyt suora (ennen sitä tein sen korjauksen nk, runkotolpilla johon naulasin tuon 2x2).
Levytin sitten etuosan ja aukko johon tulee ikkuna peitin pressulla. Seuraavaksi puran aluksi osan verannasta että saan sen päällä olevalle yläsidepuulle tukirakenteen ja sitten levytetyksi (tuulensuoja levy) loput.
Päivän päätin asentamalla pressun sen ongelmakaton päälle. Kun sade tulee suurin osa vedestä valuu "räystäältä" alas ja vain pieni osa tulee "sisälle".
En nyt mennyt asentamaan niitä kolmea puuttuvaa ruodelautaa enkä alkanut kiskomaan peltejä katolle. Pelleille ei olisi päivä riittänyt - toiseksi minulta loppuivat kateruuvit.
Huomenna joudumme käymään Mikkelissä joten ostan ne sieltä. Sitten pitää ostaa uusi ilmaletku kompuraan kun entinen hajosi - HongKong tuote. Kesti - muistaakseni 3 vuotta - mutta on se kyllä saanut "kyytiä". Se hajosi liitoksesta - ja sitä ei vain voi korjata - ei edes teipillä.
PS. Niin se auto juttuni - kun päätin sittenkin korjata sen. Hain sen tänään korjamolta ja silloin muistui mieleen enoni vaimon sukulaisen maininta - kun uuden Saabin osti, joskus - 60 luvun alussa.
- Kymppi tonnista jäi jäätelö rahat.
Minulle jäi tonnista hyvän viski pullon verran - en sitä toki vielä ostanut.
OK, kotiin ajaessani mutkateitä pitkin se nuoli asfalttia ihan mukavasti - ja kokemus oli että sitä voisi tehdä jopa liukkaalla.
Kuten sanoin - ellen ennen niin sanon sen nyt - koko etupää on nyt kuin uuden auton. Se toki ei takaa että autoni menee katsastuksesta läpi.
Perjantaina uusitaan pätkä pakoputkea katin jälkeen ja tilillä josta maksan sen pitää olla noin puolitoista sataa. Siihen remppaan kuuluu 2 pönttöä ja mutka putkea.
Että silleen. Niin ja mitä korkeuksiin tulee niin tikkaani saivat mahdollisuuden tänään edetä korkeammalle mitä koskaan aikaisemmin kun kiinnitin köyden katolle tekemääni pressuun - voi näkyä kuvasta. Se siksi että jos tuuli tulee se ei sitten lennä omille teilleen.
Niin ja lopuksi, juuri kun aloitin ensimmäisen ulkovuoraus laudan asentamisen korjaamosta soitettiin. Joten, ensimmäinen lauta on asennettu - ja ennen sitä kuvassa näkyvät kuormalavat ym kaikki on siirretty muualle.
Tänään pitää vielä tarkastaa sen laudan "korko" laserilla - kunhan ilta hämärtyy.
Niin ja lopuksi, juuri kun aloitin ensimmäisen ulkovuoraus laudan asentamisen korjaamosta soitettiin. Joten, ensimmäinen lauta on asennettu - ja ennen sitä kuvassa näkyvät kuormalavat ym kaikki on siirretty muualle.
Tänään pitää vielä tarkastaa sen laudan "korko" laserilla - kunhan ilta hämärtyy.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti