Ensimmäinen juttu oli tuo Puukeskuksen toimitus. Laudat olivat 1.5 m lyhyemmät kuin edellinen satsi!
Kysyin heidän "lautamieheltä" joka sanoi että ne on sitä, 6 metristä. Eivät laudat sitä olleet joten jouduin jatkamaan niitä 1.5 m jota inhoan yli kaiken.
Toiseksi, tuo 2x2 oli vuorostaan 0.5 m pidempi, eli ei 4.5 m vaan 5 metriä!
Ei pitäisi sanoa pahaa kehitysvammaisista ja niiden käytöstä - mutta nyt oli moka kahden puolen. Harmi että oma mitta ei ollut mukana - eikä Puukeskuksen kaveri antanut minulle omaansa - edes hetkeksi. Joten se juttu meni ihan vituralle.
Sitten onnistuin naulaamaan tikkaat kattotuolin sisään! Kuvan mukaan. Meinasin saada siitä hepulit. Onneksi en ollut "kotkannut" nauloja joten sain kiinni lyömäni laudan irti ja tikkaat vapaaksi loukusta.
Peltien laitto katolle olikin sitten hieman työläämpi juttu mitä toinen puoli oli.
(Kuvasta näkyy että tietyt poikittaiset tuet puuttuvat kattotuoleista. Teen ne heti kun ehdin, eli ASAP:)
Ensin oli tuo aluskatteen laitto ja sitten kattopellin asennus siten että koko homma etenee linjassa oikein. 111 kg nakupainoni ei ole ihan soveliain koko katolla keikkumiseen tupla liiveillä kun lonkalla roikkuu eri työkaluja kuten taskuissa.
Ruodelaudoituksen väli on 40 cm ja uskokaa tai älkää, mahdoin niiden väliin. Toki on myönnettävä että tiukkaa teki, kuten alla oleva kuva tuo esiin.
Huomenna on sitten se homma joka on vain tehtävä, enne seuraavia sateita. Nimittäin harjapelin asennus. Siihen ei vain ole oikoteitä. On vain kivuttava katolle ja hajareisin "spagaatissa" hilattava itsensä sinne ja eteenpäin mistä kattoa alkaa ja takaisin minne katto päättyy.
Sitten on se "vintti osan" päätyjen peittäminen ja itse rakennuksen muu tiivistäminen ja lopuksi ovien tekeminen. Kun ne on tehty on sitten ikkunoiden vuoro - ja kun ne on tehty alkaa ulkovuoraus - ensin rimoitus ja sitten laudoitus. Joskus kesällä 2010 sitten maalataan koko komistus.
PS. Niin, ja sitten on se lattian valu - jossain vaiheessa muutaman viikon sisällä. Hauskuus on siinä kun luovuin betoni autosta ja teen itse betonin sotkemisen.
Toisaalta kun ajattelen - onko se kuitenkin sen väärti? On se vain niin kova homma että taidan kuitenkin tilata betoni auton vaikka kuljetus maksaa 140 €.
Ensin oli tuo aluskatteen laitto ja sitten kattopellin asennus siten että koko homma etenee linjassa oikein. 111 kg nakupainoni ei ole ihan soveliain koko katolla keikkumiseen tupla liiveillä kun lonkalla roikkuu eri työkaluja kuten taskuissa.
Ruodelaudoituksen väli on 40 cm ja uskokaa tai älkää, mahdoin niiden väliin. Toki on myönnettävä että tiukkaa teki, kuten alla oleva kuva tuo esiin.
Huomenna on sitten se homma joka on vain tehtävä, enne seuraavia sateita. Nimittäin harjapelin asennus. Siihen ei vain ole oikoteitä. On vain kivuttava katolle ja hajareisin "spagaatissa" hilattava itsensä sinne ja eteenpäin mistä kattoa alkaa ja takaisin minne katto päättyy.
Sitten on se "vintti osan" päätyjen peittäminen ja itse rakennuksen muu tiivistäminen ja lopuksi ovien tekeminen. Kun ne on tehty on sitten ikkunoiden vuoro - ja kun ne on tehty alkaa ulkovuoraus - ensin rimoitus ja sitten laudoitus. Joskus kesällä 2010 sitten maalataan koko komistus.
PS. Niin, ja sitten on se lattian valu - jossain vaiheessa muutaman viikon sisällä. Hauskuus on siinä kun luovuin betoni autosta ja teen itse betonin sotkemisen.
Toisaalta kun ajattelen - onko se kuitenkin sen väärti? On se vain niin kova homma että taidan kuitenkin tilata betoni auton vaikka kuljetus maksaa 140 €.
Niin, ja se aluskate rulla loppui kesken, noin 2.5 m jäi uupumaan. Onneksi voin korjata tilanteen myöhemmin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti